Informace poskytované Spotřebiteli před uzavřením smlouvy prostředky komunikace na dálku nebo mimo obchodní prostory Poskytovatele
a
Poučení o právu Spotřebitele na odstoupení od smlouvy (dále jen „Informace“)
Preambule
Poskytovatel je oprávněn v souladu právními předpisy nabízet a prodávat zboží prostřednictvím sítě internet a Spotřebitel má zájem toto zboží nakupovat. S ohledem na tuto skutečnost poskytuje Poskytovatel Spotřebiteli ve snaze jej co nejlépe informovat o některých podstatných otázkách smluvního vztahu v souladu s právními předpisy před případným uzavřením smlouvy následující informace. Tyto informace se týkají obsahu smluvního vztahu, včetně možnosti odstoupit od smlouvy.
Článek 1 Úvodní ustanovení
1.1 Cena – kupní cena za Zboží a/nebo cena licence ke Zboží stanovená Poskytovatelem pro každé jedno přesně specifikované
Zboží v IS
1.2 Internetová adresa – internetová adresa www.gastronom.sigalit.cz;
1.3 IS – movitá nehmotná věc – (původní) počítačový program, tedy informační systém (e-shop) provozovaný Poskytovatelem dostupný z Internetové adresy;
1.4 Poskytovatel – SIGALIT s.r.o., zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Plzni, oddíl C, vložka 17892, IČO: 27128248, DIČ: CZ27128248 se sídlem Dr. Davida Bechera 23, 360 01 Karlovy Vary, ČR, email: Адрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript., web: www.gastronom.sigalit.cz, call centrum/info linka: +420 353 224 454;
1.5 Přístupové údaje – unikátní přihlašovací jméno a k němu přiřazené heslo vložené Uživatelem do databáze IS při Registraci;
1.6 Registrace – elektronická registrace Uživatele do databáze IS provedená vyplněním alespoň povinných registračních údajů, zejména jména, příjmení, data narození a Přístupových údajů, případně dalších údajů požadovaných IS při Registraci (povinné údaje jsou v IS označeny), a jejích následným uložením do databáze IS;
1.7 Služba – veškeré činnosti prováděné Poskytovatelem podle Všeobecných podmínek, zejména provádění Registrace, zřizování a nakládání s Uživatelským účtem a uzavírání a plnění Smluv.
1.8 Smlouva – kupní uzavřená mezi Poskytovatelem, jako prodávajícím, a Uživatelem, jako kupujícím, prostřednictvím IS
1.9 Spotřebitel – Uživatel – fyzická osoba, která uzavře smlouvu s Poskytovatelem mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání
1.10 Uživatel – fyzická nebo právnická osoba s výjimkou Poskytovatele, která užívá IS;
1.11 Obchodní podmínky – podmínky Poskytovatele pro distanční prodej, jejich aktuální znění je dostupné na webových stránkách Poskytovatele.
1.12 Zboží – je věc nabízená Poskytovatelem k prodeji Uživateli prostřednictvím IS, a je-li ke Zboží nabízena, tak i licence k užití této věci. Konkrétní popis Zboží a další detaily jsou Spotřebiteli k dispozici v IS.
Článek 2 Ujednání o ceně a dalších nákladech, platby
2.1 Za Službu je Spotřebitel povinen hradit Poskytovateli následující platby:
2.1.1 Cenu;
2.1.2 další platby spojené s dodáním Zboží, zejména platbu za dopravu Zboží dle Uživatelem zvoleného způsobu dopravy a náklady spojené s Uživatelem zvoleným způsobem placení za Zboží.
2.2 Veškeré platby může Spotřebitel provádět dle své volby v souladu se způsoby, které mu nabízí IS, zásadně se jedná o platby bezhotovostní i hotovostní.
2.3 Náklady na prostředky komunikace na dálku se zásadně neliší od základní sazby. Případné výjimky jsou stanoveny v IS.
2.4 Aktuální výše Cen včetně souvisejících daní, poplatků apod. je Spotřebiteli vždy k dispozici v IS, přičemž jediná relevantní je výše Ceny aktuální v okamžiku uzavření smlouvy. Poskytovatel nemá žádný samostatný ceník Zboží nebo Služeb.
2.5 Vlivem technické chyby v IS může dojít k zobrazení Ceny u daného Zboží, jejíž výše hrubě neodpovídá obvyklé ceně za takové Zboží na trhu, v takovém případě Poskytovatel nemá povinnost dodat dané Zboží za zobrazenou Cenu a kontaktuje Uživatele a sdělí mu skutečnou Cenu daného Zboží a Uživatel má právo se rozhodnout, zda Zboží za skutečnou Cenu přijme, pokud se tak nestane, ruší se smlouva od počátku.
2.6 Aktuální výše dalších poplatků spojených s dodáním Zboží a platbou za Zboží je Spotřebiteli k dispozici v IS, přičemž relevantní je zásadně částka aktuální v okamžiku uzavření smlouvy.
Článek 3 Práva z vadného plnění, stížnosti
3.1 V případě jakýchkoli nedostatků či nesrovnalostí v poskytování Služby, platby Ceny nebo dalších nákladů apod. je Spotřebitel oprávněn obrátit se na Poskytovatele, a to zejména prostřednictvím elektronické pošty nebo call centra. Kontaktní údaje obsahuje Článek 1 této Informace.
3.2 V případě závažného porušování povinností ze strany Poskytovatele má Spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy.
Podrobnosti jsou uvedeny ve Všeobecných podmínkách.
3.3 Státním orgánem dohledu ve věcech týkajících se prodeje Zboží je zejména Česká obchodní inspekce, k rozhodování sporů plynoucích z poskytování Služeb je příslušný soud podle sídla Poskytovatele.
Článek 4 Trvání smlouvy a její ukončení
4.1 Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou.
4.2 Podmínky, postup a další informace týkající se případného odstoupení od smlouvy jsou uvedeny níže v této Informaci.
4.3 Smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou je možné ukončit dohodou smluvních stran a výpovědí. Smlouvu je možné vypovědět z jakéhokoli důvodu, nebo i bez udání důvodu, výpovědní lhůta činí 3 měsíce. Smlouvu však nelze vypovědět, byla-li již plněna.
Článek 5 Právo na odstoupení od smlouvy.
5.1 Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory Poskytovatele nebo prostředky komunikace na dálku do 14 dnů ode dne následujícího po dni uzavření smlouvy. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od Smlouvy, postačuje odeslat sdělení o uplatnění práva odstoupit od Smlouvy před uplynutím této lhůty.
5.2 Pro účely uplatnění práva na odstoupení od Smlouvy musí Spotřebitel o svém rozhodnutí odstoupit od Smlouvy informovat Poskytovatele formou jednoznačného prohlášení (např. dopisu zaslaného prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo e-mailu). K tomu lze použít vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy dostupný ZDE, který lze odeslat on-line, pokud to Poskytovatel umožní, není to však povinností. Využije-li Spotřebitel této možnosti, Poskytovatel mu obratem zašle potvrzení o přijetí tohoto oznámení o odstoupení od Smlouvy. Formulář rovněž tvoří přílohu obchodních podmínek. Nelze-li formulář odeslat on-line, odešle jej Spotřebitel v listinné podobě na adresu, kterou uvádí Článek 1 této Informace. Formulář rovněž tvoří přílohu obchodních podmínek.
5.3 Spotřebitel není oprávněn odstoupit od Smlouvy v těch případech, kdy mu to právní předpisy nedovolují, zejména tehdy, jedná-li se o dodávku Zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, nebo o dodávce Zboží v uzavřeném obalu, které Spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
Článek 6 Důsledky odstoupení od smlouvy
6.1 V případě odstoupení Spotřebitele od Smlouvy podle předchozího článku vrátí Poskytovatel Spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy byl informován o rozhodnutí Spotřebitele odstoupit od Smlouvy, všechny platby, které od Spotřebitele obdržel, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Spotřebitelem zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání Poskytovatelem nabízený). Platby budou vráceny na bankovní účet, který bude Spotřebitelem sdělen Poskytovateli při odstoupení od Smlouvy. Dokud Spotřebitel nesdělí Poskytovateli číslo bankovní účtu pro vrácení platby, není Poskytovatel s vrácením v prodlení, ledaže Spotřebitel Poskytovateli sdělí, že bankovní účet nemá, a uvede jiné údaje dostatečné pro zaslání finančních prostředků Spotřebiteli.
6.2 Veškeré Zboží, které Spotřebitel na základě smlouvy obdržel, je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od smlouvy, zaslat zpět Poskytovateli, resp. předat na adrese partnera Poskytovatele, kde si Zboží osobně vyzvednul. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud bude Zboží, resp. předány před uplynutím 14 dnů. Poskytovatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Spotřebiteli dříve, než mu Spotřebitel Zboží předá nebo prokáže, že Zboží Poskytovateli odeslal.
6.3 Spotřebitel ponese přímé náklady spojené s navrácením Zboží.
6.4 Spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty Zboží v důsledku nakládání s tímto Zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.
Článek 7 Závěrečná ustanovení
7.1 V případě, že dojde k uzavření smlouvy mezi Poskytovatelem a Spotřebitelem, stane se tato Informace součástí uzavřené smlouvy.
7.2 Údaje obsažené v této Informaci lze změnit až do doby uzavření smlouvy dohodou Poskytovatele a Spotřebitele.
V takovém případě se součástí smlouvy dle předchozího odstavce stane Informace ve změněném znění.
7.3 Neobsahuje-li tato Informace veškeré údaje stanovené právními předpisy (např. informace o Zboží, Ceně, platbě, daních, poplatcích za dodání, zálohách, odstoupení od smlouvy aj.), budou tyto údaje sděleny Spotřebiteli v textové podobě nejpozději při uzavření Smlouvy.